Úvodní stránka > Nezařazené > Označování zahraničních nákladních vagonů za války

Označování zahraničních nákladních vagonů za války

Ivo Mahel, který pravidelně přispívá do diskusního fóra o železniční historii na serveru K-Report, mi pomohl zorientovat se v označeních nákladních, zejména zahraničních vagonů, která jsou uváděna v hlášeních o škodách na železničním parku v protektorátě.

V případě německých vagonů je identifikační kód tvořen ze tří částí: zkratky Německých říšských dráh (DR), názvu oblastního ředitelství a inventárního čísla, nejčastěji pětimístného nebo šestimístného. Např. "DR Hannover 741556" tedy znamená vagon příslušející Německým říšským drahám, konkrétně ředitelství Hannover. Název oblastního ředitelství zpravidla reprezentuje určitý typu vagonu, jak se ostatně můžeme přesvědčit v jednom přehledu, někdy byl v hlášeních typ vagonu specifikován pomocí písmena, které bylo přidáváno za název oblastního ředitelství (např. G – kryté vagony, O – otevřené vysokostěnné apod.).

V případě belgických, italských a francouzských vagonů, které se na českých tratích, aspoň soudě podle domácích pramenů, hojně pohybovaly, se místo "DR" a názvu oblastního ředitelství používal název příslušné země, tj. "France", "Italia" nebo "Belge".

Rubriky:Nezařazené
  1. Zatím nemáte žádné komentáře.
  1. No trackbacks yet.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s