Aktualizováno: Siebel prostřílený hloubkaři v Chebu
Na chebské letiště (přesněji řečeno: na chebská letiště – vojenské a tovární) podnikli američtí hloubkaři v posledních týdnech války několik útoků (např. 16., 17. dubna a 21. dubna 1945). Jejich následkem bylo zničeno několik desítek německých strojů (včetně obávaných Me 262).
Patřil k nim i tento dopravní či cvičný Siebel Si 204, jehož trosky sloužily po válce – jak vidno – i jako místo k dětským hrám. Na trupu vedle okénka můžeme rozeznat mnoho průstřelů (viz také připojený výřez). Podle Luďka Matějíčka, autora knihy Chebská křídla, který mi laskavě snímek poskytl, siebel nesl imatrikulaci TJ+XQ v červené barvě.
ChrisMAg2 v Axis History Forum napsal, že se jeví jako velmi nepravděpodobné, že by siebel byl přidělen k nějaké jednotce, „TJ+XQ“ je totiž tovární, dočasné označení (tento typ se ale v Chebu nevyráběl). Pomůže nějaký znalec Luftwaffe tuto záhadu vyřešit?
primaS radosti jsem pouzil pro vyuku ucitelu dejepisu a historie. DIKY. Richard
Dobrý den.
pan Matějíček by měl fotky vrátit protože nejsou jeho, nebo aspoň napsat Copyright. Červená písmena je holý nesmysl. Na fotkách je pan Vorel, který žije v Chebu a ten by měl být podepsán pod fotkami. Siebel 204 z Chebu nebyl sestřelen hloubkaři ale stál v zimě 1945 na poli za statkem dnešního Feromatu viz. snimky Voj.top.úst. v Dobrušce 16.11.1946. Z pole byl tento stoj přemístěn na betonovou plochu kde je dnes betonárka v Dolních Dvorech – viz snímek : http://geoportal.gov.cz/web/guest/map/ z cca.1948. Domnívám se, že stroj byl poškozen při přemísťování protože v roce 1945 na snímku nemá poškozený (zlomený) trup. Na letišti byla jednotka ROA která tento stroj mohla užívat k výcviku – nebo tento stro byl z nedalekého letiště Skláře kde těchto strojů bylo několik – nebo tento stroj někdo použil jako prostředek jak se dostat k američanům, na letišti v Chebu byl zajatecký tábor kde bylo tisíce zajatců. viz snímky které jsou na Městském úřadě v Chebu a pořídil je pan Hill v květnu 1945 (tyto snimky jsou z části v knize od p. Matějíčka). S pozdravem Jindřich Kulhavý
Dobrý den, moje výše prezentovaná domněnka se opírá o fakt, že na trupu jsou patrné průstřely. Tím není řečeno nic o tom, jak se letoun dostal na místo, kde byl po válce vyfotografován. V každém případě díky za upřesnění/doplnění.
Podle čeho soudíte že stál za statkem kde je dnešní Feromat (DOMA)?
Tomáš Hofman, Dis.